tisdag 6 september 2011

Sju lag tror på guld

Inte bara Hardy Nilsson vägrade tippa guldlag. Jonas Rönnqvist gjorde det också.
Suck.
Resterande tränare trodde på sin lag:
Hans Särkijärvi, LHC: LHC.
Anders Forsberg, Skellefteå: Skellefteå.
Ulf Dahlen, HV: HV.
Niklas Czarnecki, Färjestad: Färjestad.
Sammanfattningsvis:
Sju olika klubbar får tips som mästarlag.
Det säger det mesta om hur jämnt och ovisst det är.
Ärligast:
-- Jag var värdelös, helt enkelt. Det kan bara bli bättre, sa Djurgårdens Marcus Nilson.
Tråkigast:
Nilsson och Rönnqvist. Hade det varit så farligt att komma med ett tips?
Roligast 1:
Hans Särkijärvi. Det trodde ni inte, va?
Om första säsongen som huvudtränare:
-- Det var som att någon stoppade in mig i en torktumlare och släppte ut mig i april igen -- med kvartalsrapporter tre gånger i veckan, sa Anders Forsberg.
Om brorsan Cams huvudskada:
-- Det har varit en tuff sommar för honom. Jag önskar ingen det han har varit med om, inte ens min värsta fiende - och jag har många i den här ligan, sa Chris Abbott.
Mest väntat:
Ulf Dahlén vägrade jämföra HV med Frölunda.
Om risk för mättnad:
-- Det är en förbannad jävla journalistklyscha att man skulle bli mätt av att vinna, sa Sanny Lindström.
Roligast 2:
-- Vi vill spela tills snön är borta och kjolarna korta, sa Lindström.
Antal en match i taget:
Noll.
Nu fika.
Sen hem och skriva.