onsdag 14 september 2011

Tankar med L-G i radion

Sitter och lyssnar på Radiosportens elitserieextra.
Alltid lika kul att höra sköne experten och gentlemannen L-G Jansson. Noterar också att vi har samma finalpar (Färjestad och Djurgården) -- och samma vinnare (Färjestad).
Då känner jag mig något tryggare med mitt tips.
Men säger som jag sagt tidigare: årets elitserie är fullständigt omöjlig att sia om.
Inte ens Saida hade haft en chans.

På tal om det:
L-G om Magnus Johansson när vi sågs på upptaktsträffen i förra veckan: "Han är så jävla bra att det är löjligt".

6--5 till LHC i J 20-premiären mot Frölunda.
Bra jobbat.
Christopher Fish avgjorde.
Något säger mig att 18-åringen kommer att göra avtryck i elitserien i vinter också.

Ska bli spännande att se Brynäskedjan med Silfverberg, Järnkrok och Larsson i morgon.
LHC gör bäst i att se upp.

Kul med Niklas Czarnecki, som nu ska Färjestad till guld.
Det känns inte som om det är så länge sedan han var tränare i Mjölby.

Pratade med Jens Brändström, LHC:s damtränare, tidigare under kvällen, som var positivt överraskad av uppslutningen på upptaktsträffen i Stockholm.
-- Mer välbesökt än jag trodde. Det är det här vi behöver, sa han.

832 åskådare är publikrekordet för damhockey i Sverige.
Målet för LHC är att slå det mot Brynäs 4 februari.

Såg Frölunda--Växjö i går.
Några intryck: Växjö kommer nog inte att bli så kul, men tufft att slå. Frederik Andersen såg ruskigt tät ut i Frölundamålet. Pettersson, Olimb och Pyörölä kan bli en av elitseriens vassaste formationer.

Hur det går i morgon?
3--2 till LHC.
Pär Arlbrandt avgör.