onsdag 28 september 2011

TM och MW är bättre. . .och lite annat

Såg att någon tyckte att JH & JH är lika bra som TM & MW.
Det tycker inte jag.
Dels är de två sistnämnda med från start till mål under säsongen vilket , dels tror jag att de brinner ännu mer för ett guld och dels är i alla fall i min värld ett vassare vapen när det gäller som mest i slutspelet.
Inte minst Weinhandl.

En del bra på tv just nu: "Tack för musiken", "Starke man". . . och just nu svenskdanska deckarserien "Bron". Klart sevärd. Valde till och med det före Valencia--Chelsea.
Känns rätt skönt att man inte alltid är sportnörd.

Hannes Hyvönen till Färjestad. Luktar onekligen lite panik. Är det något Färjestad behöver just nu är det lugn och ro.
Jag hoppas Familjen har tålamod med Czarnecki.

Enormt mycket kvar, men Frölunda blir bra i vinter.
Det har jag trott hela tiden.

Läste i nån kvällstidning att nån kändis vid namn Kim Khardasian (vem nu det är) tar av sig vigselringen när hon sover.
Tjenare.
Bara att tacka för den osedvanligt viktiga informationen.
Jag gör det förresten också.
Men inte fan skriver någon tidning om det.

Sent avgörande i östgötaderbyt:
4--2 till Vita Hästen mot Mjölby. Låter ändå som om hemmalaget gjorde det bra mot seriefavoriten.

Blir kul med allsvensk fotboll på Kopparvallen 2012.

Varför blåser det ALLTID motvind när jag cyklar till jobbet?

Kul med Brynäs.
Kedjan med Silfverberg, Järnkrok och Lavander är Gävles svar på JAS.

GB:s hallonsorbet rekommenderas starkt.

Pratade länge med Jocke Eriksson efter dagens LHC-träning. Han är inställd på att det inte blir någon fortsättning och känslan är att han helst spelar utomlands senare under säsongen.
-- I det här läget har jag inte råd att vara så kräsen, sa han.
Mer om det i papperstidningen i morgon.

Blir alltmer övertygad om att Modo kan få ett h-e i vinter.

/ PB