söndag 4 september 2011

Oroande med skadorna. . . eller?

4--1 till LHC mot TPS Åbo.
Bra.
Med tanke på att Andersson, Arlbrandt, Jämtin, Molinder och Laumann saknades var det till och med riktigt bra.
Det här kan vara en väldigt obefogad oro, men är det inte ofta så att ett lag som drabbas av mycket skador under försäsongen också får liknande bekymmer när väl serien kommer igång?
Det är bara en känsla jag har.
Stämmer den kan LHC få problem.
Men återigen: jag har inga som helst vetenskapliga bevis för min tes.
Förutom Laumanns svårbedömda knäskada har det inte heller varit några allvarliga grejer.
Och är det så att skavankerna kommer nu och inte sen är det bara att tacka och ta emot.

Jag hade oförtjänt höga mattebetyg i skolan, men om jag inte räknat alldeles galet är LHC dessutom klart för slutspel i European trophy.
Men jag gör som Brask.
Jag lägger in en lapp.

Kul att se Frida Wallbergs uppvisning i boxningsringen i Karlstad i går kväll.
Patrick Bogeres fruktansvärda knock i en annan match sa rätt mycket om boxningen som sport.
Otäckt och fascinerande på en och samma gång.

Satt förresten med kollegorna Fransson och Bengtsson och diskuterade hockey på pressläktaren. Vi försökte räkna ut vad som gällde vid olika resultat i European trophy.
Säger ändå något om att intresset för försäsongsturneringen är på väg åt rätt håll.
Mycket roligare än en massa träningsmatcher mot lag som man ändå ska möta sen.

Måste försöka få ihop ett elitserietips till vår bilaga.
Känns helt omöjligt.
Det är ett tufft jobb, men någon måste göra det.

Nu ska jag kolla dokumentären om IFK Göteborgs guldlag från 1982.
Känner på mig att den är kanon.