tisdag 20 september 2011

Ge Engstrand chansen

Verkar som om HV får klara sig utan tre pjäser i kväll också: Mikko Luoma, Jukka Voutilainen och Jesper Thörnberg.
Klart att framförallt de två förstnämnda är tunga avbräck.
Å andra sidan saknas det en del i LHC också.
Ska bli spännande att se hur målvakterna matchas. Fredrik Norrena var utmärkt senast och jag hade gett Christian Engstrand chansen i kväll. Betydligt bättre att byta efter en bra match för att på så sätt ge båda chansen att bygga upp ett starkt självförtroende.
Det verkar vara många som tvivlar på Norrena, men jag gör det inte.
Det är ändå viktigt att verkligen ge Engstrand chansen att lyfta. För hans skull, för lagets skull. Är han tillräckligt bra -- och av vad vi sett tidigare finns ingen anledning att tro något annat -- borde han få runt 20 matcher för att båda målisarna ska kunna vara i toppform till slutspelet.
Sporrande konkurrens är bara nyttigt.
Elitserien är så jämn, så oförutsägbar, att inte ens Saida kan gissa hur det ska gå.
Ett uselt Modo förlorade hemma mot Frölunda. Djurgården imponerade och slog HV borta. Varpå Modo plötsligt splattrar till och besegrar Djurgården i Globen.
Det är så ologiskt att det nästan är logiskt.
HV må vara nollpoängare, må fortfarande vara känslomässigt berört av den tragiska olyckan i Ryssland -- men det blir ett rejält test för LHC.
Jag tror inte att det kommer att skilja mer än ett mål.
Åt något håll.

En del snack om matchtröjorna den senaste tiden:
Kan hålla med kollega Wennerholm om att Växjös är snygga, men köper inte att LHC placeras sist i den rankingen (även om de reklamfria som används i ET är mycket snyggare).
Nej, i det fallet tycker jag att HV och Timrå hör hemma i botten.
Å andra sidan får jag erkänna att jag aldrig funderat på en karriär som modeskapare.
/ PB